Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2018

ΑΝΑΜΕΝΟΝΤΑΙ ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΣΠΑ: ΓΙΑ ΥΦIΣΤΑΜΕΝΕΣ ΚΟΙΝΣΕΠ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΕΠΑΝΑΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗ

Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ
* «ΖΕΣΤΟ ΧΡΗΜΑ» ΑΠΟ 12.000 ΕΩΣ 36.000 ΕΥΡΩ
Πρόγραμμα ΟΑΕΔ για επιχειρηματική επαναδραστηριοποίηση

ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΣΠΑ - Επιχορήγηση υφισταμένων Κοιν.Σ.ΕΠ.

ΠΕΦΤΕΙ ΑΥΛΑΙΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΚΑΤΣΕΛΗ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ 2018, «Σκουρότερα» τα πράγματα για την πρώτη κατοικία - «ΑΥΤΟΜΑΤΟΣ ΚΟΦΤΗΣ» ΟΦΕΙΛΩΝ & «ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑ»… «Τραπεζικό FBI» και «εξακρίβωση στοιχείων οφειλέτη»

ΚΑΘΕ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΟ "ΘΑΡΡΟΣ"
«ΖΕΣΤΟ ΧΡΗΜΑ» ΑΠΟ 12.000 ΕΩΣ 36.000 ΕΥΡΩ
Πρόγραμμα ΟΑΕΔ για επιχειρηματική επαναδραστηριοποίηση

Πρόγραμμα του OAEΔ θα δίνει επιδότηση έως 36.000 ευρώ σε ανέργους πρώην επαγγελματίες για να έχουν μια «δεύτερη επιχειρηματική ευκαιρία». Το πρόγραμμα αναμένεται να προκηρυχθεί τις επόμενες ημέρες

Το νέο πρόγραμμα επιδότησης θα απευθύνεται σε επιχειρηματίες που έκλεισαν τις εταιρείες τους από 1/1/12 και μετά και που θέλουν να επαναδραστηριοποιηθούν επιχειρηματικά.
Ειδικότερα το νέο πρόγραμμα του ΟΑΕΔ αφορά την πρωτοβουλία για τη «δεύτερη επιχειρηματική ευκαιρία» και απευθύνεται σε πρώην επιχειρηματίες που έκλεισαν τις επιχειρήσεις τους από την 1.1.2012 και μετά και οι οποίοι θέλουν να επαναδραστηριοποιηθούν επιχειρηματικά. Οι επιδοτήσεις κυμαίνονται από 12.000 ως 36.000 ευρώ, ανάλογα με τον τύπο της επιχείρησης, με την οποία θα ξεκινήσει η νέα επιχειρηματική δραστηριότητα.
Μάλιστα με το νέο πρόγραμμα θα δοθεί η ευκαιρία και σε αυτούς που δεν έχουν κάνει ρύθμιση οφειλών στον ΕΦΚΑ, γιατί πολλοί που έκλεισαν τις επιχειρήσεις τους δεν μπόρεσαν να μπουν σε ρυθμίσεις. Τώρα με αυτό το πρόγραμμα θα δοθεί η ασφαλιστική ενημερότητα για να ξεκινήσουν νέα επιχειρηματική δραστηριότητα και θα καταβάλει ο ΟΑΕΔ, απευθείας το 25%, ή μέχρι το 25% , της επιχορήγησης που θα πάρουν, απευθείας στον ΕΦΚΑ.

ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΣΠΑ - Επιχορήγηση υφισταμένων Κοιν.Σ.ΕΠ.

Η Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Απασχόλησης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης του Υπουργείου Εργασίας εξέδωσε προδημοσίευση για τη δράση Επιχορήγηση υφιστάμενων φορέων Κοινωνική και Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο).
Η δράση θα επιχορηγήσει φορείς Κ.ΑΛ.Ο που διαθέτουν βεβαίωση εγγραφής από το Γενικό Μητρώο Φορέων Κ.ΑΛ.Ο. με ημερομηνία έκδοσης έως και 30/6/2018.
Η επιχορήγηση θα αφορά τις ακόλουθες κατηγορίες δαπανών:
·         Λειτουργικά έξοδα
·         Αμοιβές τρίτων
·         Δαπάνες προβολής, δημοσιότητας και δικτύωσης
·         Μισθολογικό κόστος
·         Δαπάνες διαμόρφωσης χώρου μικρής κλίμακας
·         Αποσβέσεις παγίων / Χρηματοδοτική μίσθωση εξοπλισμού
·         Προμήθεια αναλωσίμων
·         Προμήθεια πρώτων υλών/εμπορευμάτων
·         Προμήθεια μηχανημάτων - εξοπλισμού παραγωγής - λοιπού εξοπλισμού
·         Προμήθεια λογισμικών - υπηρεσίες παραμετροποίησης λογισμικού
Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός και το ποσοστό της επιχορήγησης καθορίζεται ανάλογα με τον κύκλο εργασιών του φορέα, ενώ ανάλογα προσδιορίζεται και ο απαιτούμενος αριθμός θέσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης που θα πρέπει να δημιουργηθούν.

Σημειώνεται ότι πρόκειται για προδημοσίευση, οπότε οι ημερομηνίες υποβολής αιτήσεων κα οι όροι του προγράμματος θα οριστικοποιηθούν σύντομα με την έκδοση της οριστικής τελικής πρόσκλησης. 


«ΑΥΤΟΜΑΤΟΣ ΚΟΦΤΗΣ» ΟΦΕΙΛΩΝ & «ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑ»…
«Τραπεζικό FBI» και «εξακρίβωση στοιχείων οφειλέτη»

Νέα «εργαλεία» («αυτόματος κόφτης») και «ρυθμίσεις νέας γενιάς» προβλέπει η νέα πολιτική των τραπεζών για την μείωση του «στοκ των κόκκινων δανείων», προκειμένου να ανακτήσουν οφειλές μέσω της εξυγίανσής τους και παράλληλα να μειώσουν τον ηθικό κίνδυνο από "κουρέματα" σε στρατηγικούς κακοπληρωτές.
Με άλλα λόγια, τα παραπάνω… ακαταλαβίστικα σημαίνουν πολύ απλά τα εξής:
·         Οι τράπεζες έχουν ήδη θέσει υπό «στενή παρακολούθηση» τους «αγνοούμενους δανειολήπτες» (εκείνους που δεν απαντούν στο τηλέφωνο ή δεν εμφανίζονται στους γκισέδες των τραπεζών). Πως; Κυρίως με την ανίχνευση του οφειλέτη μέσω των κοινωνικών δικτύων ή των χαρτών της Google και την παρακολούθηση της εμφάνισής του –φυσικής ή ηλεκτρονικής– στην τράπεζα.
·         Με βάση τα δεδομένα της παρακολούθησης, αλλά και με βάση εμπειρικά δεδομένα (όπως δικαστικές αποφάσεις «Κατσέλη») θα επικοινωνήσουν και θα προσφέρουν «ρυθμίσεις νέας γενιάς». Ρυθμίσεις που θα λαμβάνουν υπόψη τους τα δεδομένα από την παρακολούθηση του οφειλέτη και θα προσφέρουν προσαρμοσμένη «άφεση χρέους» (η σύγχρονη εκδοχή της «σεισάχθειας» - από το "σείω" - ταρακουνώ) + "άχθος" - βάρος, χρέος). «Άφεση» που μπορεί να κυμαίνεται έως και 20% (λογική εκτίμηση) ή και έως 50% (αισιόδοξη) στα στεγαστικά και έως και 85% σε οφειλές καταναλωτικής πίστης. Τα ποσοστά προέρχονται από διαχεόμενες πληροφορίες και δεν πρέπει να τις λάβετε «τοις μετρητοίς», καθώς στο τέλος η παρακολούθηση και ο «αυτόματος κόφτης» θα καθορίσουν τα ποσοστά, με τις τράπεζες φυσικά να προσπαθούν τα ποσοστά που θα λειτουργήσουν να είναι τα κατώτερα δυνατά. Όλα τα δεδομένα (παρακολούθησης και εμπειρικά) θα τα ρίχνει η τράπεζα σε ένα «εργαλείο» (ας πούμε… ευφυές λογισμικό), που ονομάζεται «αυτόματος κόφτης» και το οποίο θα παράγει μια εξατομικευμένη πρόταση άφεσης χρέους – «κουρέματος».  

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ
Ο σχεδιασμός της στρατηγικής των νέων ρυθμίσεων ενέχει σημαντικές δυσκολίες για τις τράπεζες και συνοδεύεται από εκτεταμένο έλεγχο των δανειοληπτών, προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος "ανταμοιβής" των στρατηγικών κακοπληρωτών εις βάρος των συνεπών και συνεργάσιμων δανειοληπτών.
Παράλληλα, οι τράπεζες καλούνται να βρουν τη σωστή ρύθμιση για τον κάθε δανειολήπτη, η οποία θα τον παρακινήσει να είναι συνεπής στην τήρησή της. Έτσι, θα επιτευχθεί το μείζον, που είναι να μειωθεί το ποσοστό των δανείων που ξαναγίνονται "κόκκινα". Σε όλη αυτήν την προσπάθεια, οι τράπεζες κινούνται στρατηγικά, χρησιμοποιώντας στο οπλοστάσιό τους μεθόδους όπως δημογραφικές και συναλλακτικές στατιστικές, data analytics και παρακολούθηση των δανειοληπτών μέσω social media και χρήση Google maps.
Προς αυτή την κατεύθυνση, οι τράπεζες παρακολουθούν κάθε ίχνος των δανειοληπτών οι οποίοι δεν εμφανίζονται στο τηλέφωνο όταν η τράπεζα τους αναζητά για να διευθετήσουν την οφειλή τους. Η παρακολούθηση αυτή δεν αφορά μόνο την ανίχνευση της παρουσίας του οφειλέτη μέσω των κοινωνικών δικτύων ή των χαρτών της Google. Αφορά ακόμα και την παρακολούθηση της εμφάνισής του –φυσικής ή ηλεκτρονικής– στην τράπεζα.
Έτσι, έχει παρατηρηθεί ότι δανειολήπτες οι οποίοι κρύβονται από την τράπεζα για 12 ή και 24 μήνες έχουν στο διάστημα αυτό επισκεφθεί κατάστημα, ΑΤΜ ή APS της τράπεζας 12-24 φορές (ποσοστό 34%), 3 φορές (29%), 6-12 φορές (21%) και 3-6 φορές (16%).
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει, οι τράπεζες διαπιστώνουν ότι ένα ποσοστό 72% από τα ρυθμισμένα δάνεια που θα καταστούν εκ νέου μη εξυπηρετούμενα θα "σκάσουν" εντός τριμήνου από τη ρύθμισή τους. Αντιστοίχως, ποσοστό 96% των ρυθμίσεων θα "σκάσουν" στο εξάμηνο και 98% στο εννεάμηνο.
Παράλληλα, στο διάστημα του ενός έτους στο οποίο ένα δάνειο μπαίνει για παρακολούθηση, μέχρι να μπει ακολούθως στον προθάλαμο του να καταταγεί εκ νέου στα εξυπηρετούμενα, οι τράπεζες διαπιστώνουν ότι η πιθανότητα redefault αυξάνει όσο περισσότερο ο πελάτης "χαλαρώνει" με την πληρωμή των δόσεων. Ένας πελάτης που δεν καθυστερεί την καταβολή των δόσεών του έχει μία φορά πιθανότητα να ξαναγίνει "κόκκινος" εντός δωδεκαμήνου από τη ρύθμιση του δανείου. Αν ο πελάτης καθυστερήσει μία δόση, οι πιθανότητες redefault εντός έτους από τη ρύθμιση ανεβαίνουν στις 2,2 φορές. Η καθυστέρηση δύο δόσεων ανεβάζει την πιθανότητα redefault σε 3,7 φορές και η καθυστέρηση 3 δόσεων σε 4,5 φορές. Τι δείχνει αυτό; Ότι οι τράπεζες δεν πρέπει να αφήνουν χαλαρό τον δανειολήπτη ύστερα από τη ρύθμιση ενός δανείου, αλλά, αντιθέτως, να τον παρακινούν ώστε να παραμένει συνεπής στην τήρησή της.
Όλη αυτή η παρακολούθηση από πλευράς τραπεζών τις βοηθά ώστε να βρουν τις κατάλληλες ρυθμίσεις για συνεργάσιμους δανειολήπτες και τις κατάλληλες νομικές δράσεις για στρατηγικούς κακοπληρωτές. Σημειώνεται ότι, για να μειώσουν παράλληλα το κόστος της συλλογής οφειλομένων (collections), οι τράπεζες καταγράφουν το "προφίλ" πληρωμών του οφειλέτη. Έτσι, π.χ., αποφεύγουν να τηλεφωνούν συνέχεια σε έναν οφειλέτη, όταν διαπιστώνουν ότι αυτός έχει συγκεκριμένη ημερομηνία που πληρώνει τη δόση του δανείου του ή χρησιμοποιούν πιο φθηνή μέθοδο επικοινωνίας (SMS), με δανειολήπτες που είναι πιο "πειθαρχημένοι" στην καταβολή των πληρωμών τους. Όπως προκύπτει από εσωτερικές έρευνες των τραπεζών για τη συλλογή οφειλών, από τους πελάτες που πλήρωσαν τη δόση του δανείου τους ένα ποσοστό 38% δεν είχε καν προσεγγιστεί από την τράπεζα. Η τράπεζα είχε επικοινωνήσει με ποσοστό 21% των δανειοληπτών, ενώ κατά την επικοινωνία του με την τράπεζα ένα ποσοστό 42% των δανειοληπτών είχε υποσχεθεί ότι θα πληρώσει τη δόση.

«ΑΥΤΟΜΑΤΟΣ ΚΟΦΤΗΣ»
Τα δεδομένα (παρακολούθησης και εμπειρικά) για τα οποία γράψαμε αναλυτικότερα αμέσως παραπάνω, θα «ταϊζουν» το «εργαλείο» (ας πούμε… ευφυές λογισμικό), που ονομάζεται «αυτόματος κόφτης» και το οποίο θα παράγει μια εξατομικευμένη πρόταση άφεσης χρέους – «κουρέματος».  
Πως φθάσαμε να μιλάμε για «αυτόματο κόφτη» και «ρυθμίσεις νέας γενιάς», που συνοπτικά σημαίνουν «άφεση χρέους» με οδηγό την εξατομικευμένη ταυτότητα του οφειλέτη;
Γιατί με την κλασική λογική «ο σώζων εαυτό σωθήτω», και οι δύο εμπλεκόμενες πλευρές, με την… βοήθεια της διεθνούς εμπειρίας, των διατιθέμενων μέσων και πρακτικών, τις ανάγκες βιωσιμότητας τους, ψάχνουν την προσφορότερη διέξοδο.
Και, φυσικά, το πάνω χέρι μπορεί να το έχουν οι τράπεζες, αλλά και το «κόκκινο» είναι πολύ μεγάλο και πολυάριθμο, τόσο που δεν μπορεί παρά να ληφθεί σοβαρότατα υπόψη και όποιος αντέξει…
Έτσι, ανάμεσα στις προσφερόμενες λύσεις (μέχρι την πώληση των δανείων) οι τράπεζες αναζητούν καιρό τώρα τη φθηνότερη οδός μείωσης των NPEs (Νon-PerformingLoans – NPLs: δάνεια σε καθυστέρηση θεωρούνται τα δάνεια για τα οποία έχει καθυστερήσει η αποπληρωμή, του συνόλου ή ενός μέρους, των τόκων ή/και του κεφαλαίου για χρονικό διάστημα πέραν των 90 ημερών ή βρίσκονται σε δικαστικές ενέργειες).
Και μία προκρινόμενη ως φθηνότερη λύση είναι η «άφεση χρέους», με το «εργαλείο – αυτόματος κόφτης».
Η μεγάλη έμφαση που θα δώσουν εφεξής οι τράπεζες στις μακροπρόθεσμες και βιώσιμες ρυθμίσεις "κόκκινων" δανείων υπαγορεύεται από την ανάγκη να μειώσουν τα NPEs με τον οικονομικότερο δυνατό τρόπο. Η φθηνότερη οδός, από πλευράς ανάλωσης κεφαλαίων, για τη μείωση των NPEs είναι η οργανική δουλειά από τις τράπεζες. Δηλαδή, η ανάκτηση οφειλών από έναν συνδυασμό βιώσιμων ρυθμίσεων, αυξημένων εισπράξεων και διευθετήσεων μη εξυπηρετούμενων δανείων.
Οι ρυθμίσεις, βεβαίως, δεν είναι άνευ κόστους για τις τράπεζες. Παρά το κόστος τους, ωστόσο, οι ρυθμίσεις είναι το φθηνότερο εργαλείο για τη μείωση των NPEs, με τις πωλήσεις "κόκκινων" δανείων, αν και πιο αμέσου αποτελέσματος, να είναι οι πιο ενεργοβόρες κεφαλαιακά. Ενδεικτικά, οι τράπεζες, "κουρεύοντας" ένα ποσοστό της οφειλής με μία ρύθμιση, προσδοκούν να ανακτήσουν το υπόλοιπο ποσοστό, μια "τιμή" που δεν θα έπιαναν ποτέ με την πώληση του δανείου.

ΠΕΦΤΕΙ ΑΥΛΑΙΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΚΑΤΣΕΛΗ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ 2018
«Σκουρότερα» τα πράγματα για την πρώτη κατοικία

Πέφτει η αυλαία του νόμου Κατσέλη, έως το τέλος του 2018, σύμφωνα με δηλώσεις του αντιπρόεδρου της κυβέρνησης και υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, και η εξέλιξη αυτή προμηνύει χειρότερες εξελίξεις για οφειλέτες λαϊκής κατοικίας, που απειλούνται με πλειστηριασμούς.
Όπως τονίστηκε από τον Γιάννη Δραγασάκη:
Ø  Θα γίνουν πιο αυστηροί οι όροι προστασίας της κατοικίας λόγω «κόκκινων» δανείων
Ø  Η κυβέρνηση σε συνεργασία με την ΕΕ και την ΕΚΤ ετοιμάζει νόμο που την όποια προστασία της λαϊκής κατοικίας θα οριοθετεί με βάση την αγορά ακινήτων και τις ανάγκες κερδοφορίας των τραπεζών
Ø  Το «στοκ υποθέσεων Κατσέλη» είναι μεγάλο

Ø  Υπάρχει αμοιβαίο ενδιαφέρον και συμφέρον να βρεθεί μια λύση αι από τις τράπεζες, αλλά και οι έχοντες (χρέος) και μη… κατέχοντες να μην συνεχίσουν να ζουν με την εκκρεμότητα 









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου